Amiért a gyerekek szeretnek ide járni…
A szerdai sportdélután a kedvencem. Zsuzsa néni mindig érdekes feladatokat talál ki.
Sokat játszunk az udvaron. Szinte mindennap kint vagyok fogócskázni, partizánozni.
A szünetekben a gumifűzőkészletből karkötőt gyártunk és egymás között cserélgetjük őket.
Csak pénteken kell hazavinni az iskolatáskát, hétköznap bent hagyjuk az iskolában.
Több mint 50 év tapasztalat
Diák
Kitűnő tanuló
Jeles tanuló
Szaktanári dícséret
Igazgatói dícséret
Miért a Károly Róbert Általános Iskola?
Iskolaotthonos oktatás
Az alsó tagozaton iskolaotthonos formában tanítunk. Két tanító van az osztályban, nagyon jól összeszokott, jól együttműködő párok.
- az egyik magyar nyelv és irodalmat, készségtantárgyakat,
- a másik matematikát, környezetismeretet és készségtantárgyakat tanítja.
Tartalmas szabadidő
Az iskolaotthonban tanító pedagógus gondoskodik a szabadidő tartalmas eltöltéséről, a tanulók másnapi felkészüléséről is, ami az önálló tanulás keretében történik. A tanító segítségével sajátítják el a gyerekek a különböző tanulási technikákat (időbeosztás, feladatok sorrendje, szóbeli tanulás módszere).
A gyerekek a felszerelést általában csak hétvégén viszik haza.
Optimális osztálylétszám
Az első osztályok indítását optimális létszámmal tervezzük.
A kötelező tantárgyak óraszáma az első évfolyamon heti 25 óra.
Tornaterem
A gyönyörű, tágas, jól felszerelt tornatermünk lehetőséget biztosít a mozgásra, az egészséges életmód kialakítására, a különböző sportágak kipróbálására.
Minden évfolyamon működik a mindennapos testnevelés.
Udvar
A nagy udvar, a levegőzéshez, a mozgásos játékokhoz, az izgalmas fogócskához, bújócskához nyújt teret a jó levegőn.
Felzárkóztatás
A lemaradó tanulók felzárkóztatásában fejlesztő pedagógus segít. Feladata a tanulásban lemaradók fejlesztése, illetve azoknak a részképességeknek a fejlesztése, amelyek szükségesek a továbbhaladáshoz.
A beszédjavítást logopédus végzi. A különleges bánásmódot igénylő gyerekekkel gyógypedagógus, valamint iskolapszichológus foglalkozik.
Szakkörök
Lehetőségeink szerint különböző szakköröket (furulya, matematika, néptánc, töprengő helytörténeti, kézműves, mozdulj!, sakk) indítunk, ahol mód van az érdeklődő tanulókkal történő munkálkodásra és a tanulók egyéni érdeklődésének megfelelő foglalkozások megszervezésére.
Sport
Első osztálytól kezdve lehetőséget nyújtunk tanulóinknak sporttevékenységre a legkülönbözőbb sportágakban: kosárlabda, karate, úszás, labdarúgás, akrobatikus rock and roll
Több versenyszámban, rendszeresen szerepelünk a kerületi Diákolimpián.
A harmadik és hatodik évfolyam kötelező úszásoktatáson vesz részt.
Iskolában van a kerületi iskolák közül az egyik legnagyobb hangszerválasztási lehetőség.
A művészeti iskolából kihelyezett zenetanárok tanítanak hegedülni, csellózni, zongorázni, fúvós hangszereken játszani.
Szülők mondták
Nagyon jó irányba nevelik a gyerekeket, elfogadják hogy minden gyerek más, egyenlő félnek tekintik őket és elfogadtatják ezt a gyerekekkel is.
Az oktatás magasszintű, de a gyerekeket igyekeznek nem túlterhelni. Örülök, hogy ide jár a Fiam.
Olivér mindig visszahúzódó kisfiú volt. Kicsit aggódtam is, hogy hogy fogja megállni a helyét a teljesen új közösségben, az új kihívások közepette, amikor iskolába kerül. Majd eltelt a szeptember, az október, a november, és azt vettem észre, hogy az én kisfiam, mint a pillangó kibújt a bábjából, és olyan felszabadult és boldog az iskolában, mint még soha előtte. Falta a tananyagot, imádta az osztálytársait, a tanító néniket. Otthon hobbiból állandóan betűket másolt. Hihetetlen felemelő érzés volt végigkísérni ezen az átváltozáson, nagyon hálás vagyok az őt terelgető pedagógusoknak, hogy ekkora bulivá varázsolták számára az iskolát!
Gyerekbarát iskola. Tele minőségi programokkal, amit a tanáraink lelkes hozzáállása, még jobbá tesz. Tomi fiam még csak fél éve jár az intézménybe, de a sok mosoly és szeretet, amit kapott, mindennap feltölti a lelkét, energiával. A nyáriszünetben elhangzott mondat a gyerkőcöm szájából mindent elárul a suli sokszínű szellemiségéről: “Kár, hogy most nincs iskola!”
Amikor a XV. kerületbe költöztünk, olyan iskolát kerestünk, amelyik gyerekközpontú, CSALÁDIAS hangulatú, nem “gyerekgyár”. Molnár István által vezetett intézményben találtuk ezt meg. Nem csalódtunk!
2002-ben iskolát kerestünk fiam számára (Virág Benjamin), olyat, ahol biztosan jól fogja magát érezni. Így bukkantunk rá a Károly Róbert Általános Iskolára. Nagyon kedves, szimpatikus tanítópárosra leltünk.
A pedagógusok odaadó munkája mellett a legjobban azt szeretem ebben az iskolában, hogy egészében is egy rendkívüli és összetartó közösséget alkot.
Ez elképzelhetetlen az iskola nyitottsága és a vezetés rálátása, valamint a pedagógusok szülőkkel való szoros együttműködése nélkül.
Számomra ez nagyon fontos szempont volt, mikor úgy döntöttünk, hogy ide íratjuk a gyermekeinket.